فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

سودمندی های نمونه سازی، پیش از طراحی وب سایت

یک مثل چینی می گوید: «یک عکس از هزار کلمه بهتر است». این جمله وصف کامل نمونه سازی در طراحی واسط کاربری است. استفاده از تصویر، بسیار گویاتر از ساعت ها سخنرانی است

و نشان می دهد که یک سیستم چطور باید طراحی شود و رفتار کند. نمونه سازی اولیه، روندی سریع برای نشان دادن وضعیت آینده سیستم است که آن را برای همه کاربران، سرمایه گذاران، توسعه دهندگان و طراحان توضیح می دهد. انجام سریع و مکرر این پروسه، بازخوردها را سریع تر می کند، طراحی نهایی را بهبود می بخشد و نیاز به تغییرات را هنگام توسعه کم می کند.

تمام نمونه سازی اولیه، از پیش نویس کاغذی گرفته تا شبیه سازی های پیشرفته، مثل محصول نهایی عمل می کنند. کلید موفقیت نمونه سازی سریع، بازبینی فوری روی بازخوردها و استفاده از نمونه های مناسب است. نمونه سازی اولیه سریع، تیم ها را با ایده های مختلف هم جهت می کند، با استفاده از تصاویر، گفتگوها را جهت می دهد، اجازه می دهد همه به یک درک مشترک برسند، ریسک پروژه را کم می کند و ما را به سوی یک طراحی بهتر راهنمایی می کند.

پروسه نمونه سازی سریع

نمونه سازی سریع، از تکرار یک پروسه سه مرحله ای تشکیل می شود:

نمونه اولیه: تبدیل تعاریف کاربر از مساله به یک مدل، مشخص کردن استانداردهای کاربر و بهترین تکنیک ها

بازبینی: به اشتراک گذاشتن نمونه اولیه با کاربران و ارزیابی این مساله که آیا نیازها و خواسته های آنها را برآورده می کند؟

تصحیح: شناسایی مناطقی که باید تصحیح یا مجددا تعریف شوند، بر اساس بازخوردها.

نمونه ها، معمولا از کوچک و با چند ناحیه اصلی آغاز شده، کم کم و در طول تکرارها، نواحی مهم دیگری در سطح و عمق به آنها افزوده می شوند تا جایی که برای توسعه محصول نهایی آماده باشند.

هدف یک نمونه

یک نمونه اولیه معمولا، تصویر یک نسخه کامل از یک نرم افزار یا واسط را می سازد. نمونه های اولیه، قصد ندارند راه حل های کارکردی ارائه کنند ولی به کاربر برای دیدن و تجربه محصول نهایی کمک می کنند.

چه چیزی باید جزو نمونه ها باشد

کاندیداهای خوب برای نمونه شدن، می تواند فعل و انفعالات پیچیده، کارکردها و تغییرات جدید در روند کاری و طراحی یا فناوری باشد.


موضوعات مرتبط: درس چهاردهم سودمندی های نمونه سازی، پیش از طراحی وب سایت ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 آبان 1392برچسب:, | 8:26 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon